Lake staze

Lake ili plave staze su namenjene početnicima. Na Kopaniku postoji nekoliko staza čija je visinska razlika manja od 300 m, a to ih čini izuzetnim za sve početnike skijanja. Nabrojaćemo neke od njih:

Mašinac

Spada u izuzetno lake, kratke i blage staze čija je namena prvenstveno obuka početnika. Polazi sa zaravni ispred centralnih kopaoničkih hotela, a izlazna stanica je na Pajinom preslu sa koje skretanjem na desno dolazite do bebi ski lifta. Do staze se može stići svim stazama koje vode na Pajino preslo.

ski lift 300 m 450 450 m 2.00 min

Sunčana dolina

Ova staza je kao što i njeno ime kaže, gotovo cele godine okupana prijatnim, sunčevim zracima. Sunčana dolina je duga 694 metra. Veoma je prostrana, široka i na njoj se početnici veoma lako i brzo snalaze. Staza kreće od hotela Putnik prema Krstu (1.715 mnv) i spušta se do puta za Vikend naselje.

četvorosed 963 m 2070 191 m 5.00 min

Karaman greben

Staza spada u izuzetno lake staze i zbog toga je pogodna za početnike. Račva se na dve staze. Desna je nešto blaža i na njenoj sredini se susreću dolazna, odnosno odlazna prečica za stazu Mali karaman. Leva staza je nešto kraća i nešto strmija. Preko puta izlazne stanice Karaman grebena je i izlazna stanica Duboke II. Ako krenete prema njoj i skrenete desno, stići ćete do tanjira Kneževske bare.

šestosed 1225 m 3000 173 m 8.00 min

Karaman

Spada u lake staze. Tanjir polazi sa prevoja Jaram i preseca put Brzeće – Kopaonik i izlazi na vrh Vučak. Celom dužinom je u šumi i pri vrhu je nešto strmija, a zatim jako blaga. Do staze se stiže prečicom sa Malog Karamana i silaskom sa tanjira Karaman. Kada se spustite niz Karaman možete ići desno kroz šumu prečicom do Gvozdca (preporučuje se samo boljim skijašima) ili nastaviti pravo ka tanjiru Jaram. Do Karamana se stiže izlaskom sa tanjira Marine vode i silaskom sa Gobelje, stazom uz tanjir Jaram.

ski lift 857 m 900 140 m 4.50 min

Krst

Staza Krst se račva na dve staze. Desna staza je po kategorizaciji laka i odlična je za prve skijaške korake. Leva staza je pretvorena u Snow park. Početna stanica je na platou Doline sportova, a izlaz malo iznad vrha Krst. Pored ove dve staze, sa vrha se možete spustiti levo ka stazama Malo jezero i Sunčana dolina.

četvorosed 671 m 2018 116 m 7.00 min

Malo jezero

Staza vodi od apartmanskog naselja Konaci do Krsta. Staza je laka i vrlo kratka. Pošto je zaklonjena od vetrova, na njoj se može skijati i kada su loši vremenski uslovi. Pri vrhu staze, sa desne strane skijaši su napravili prečicu kroz šumu koja izlazi pored četvoroseda Pančićev vrh i tanjira Mašinac i njom se lako i bez guranja stiže do četvoroseda Karaman greben. Ukoliko na kraju staze nastavite levo put će Vas odvesti do dvoseda Centar. Staza je osvetljena i za noćno skijanje (od 19 do 22 sata).

ski lift 450 m 880 76 m 2.30 min

Mali karaman

Staza spada u izuzetno lake i pogodna je za početnike. Veliki broj ski škola obučava svoje polaznike na ovoj stazi pa treba biti jako oprezan da ne biste povredili nekog. Žica polazi odmah iznad akumulacija za veštački sneg i puta Brzeće – Kopaonik i izlazi na vrh Mali karaman. Pored novog četvoroseda paralelno postoji i stari tanjir, koji je u funkciji kada su velike gužve. Postoje dve staze, leva i desna. Na početku desne staze odvaja se prečica na desno koja vodi ka tanjiru Marine vode. Daljim spuštanjem dolazi se do planinskog Doma “Rtanj” koji je jedan od najpopularnijih studentskih destinacija. Leva staza obično se koristi kao dolazna tj. odlazna staza prema Karaman grebenu. Na vrhu postoji odlazna prečica na levo dok se pri dnu sa leve strane spaja prečica sa Karaman grebena. Izlaskom sa četvoroseda Mali karaman možete otići levo na tanjir Kneževske bare, pravo na sidro Gvozdac i polu – levo grebenom prema Ledenicama i Beloj reci II. Na Mali Karaman se stiže prečicom sa Karaman grebena, izalskom sa tanjira Kneževske bare i sidra Gvozdac kao i prečicom sa Marinih voda.

ski lift 450 m 880 76 m 2.30 min

Marine vode

Spada u lake staze. Kratka, ali i prelepa staza, gde ćete skijati sa istinskim uživanjem. Celom trasom je u šumi i blago je nagnuta na levo, dok pri dnu postoji kafić u kome se možete odmoriti uz piće i muziku. Pri vrhu je blaža, a zatim idu dva kratka strmija dela spojena opet blagim ravnim delom. Do staze se stiže prečicom sa Malog karamana i silaskom sa tanjira Karaman. Ukoliko želite da stignete do tanjira Karaman, pri silasku polu – desno skrenite na kratku prečicu kroz šumu. Nije potrebno guranje skija.

ski lift 909 m 900 187 m 4.50 min

Jaram

Spada u izuzetno lake staze. Tanjir polazi sa prevoja Jaram koji preseca put Brzeće-Kopaonik i izlazi nešto ispod vrha Gobelja. Na izlaznoj stanici na desno postoji prečica koja ide ka hotelu Red Star (bivši Srebrenac) i prema žicama Gobelja greben i Relej. Do staze Jaram se dolazi sa vrha Gobelja na koji izlazi Gobelja relej i direktno prelaskom puta na prevoju Jaram sa staze Karaman.

ski lift 598 m 900 68 m 3.00 min

Kneževske bare

Nalazi se na istočnoj strani Kopaonika. Osunčana je u prepodnevnim časovima, jer je okrenuta ka jugu. Vrh staze je na Malom karamanu. Na dnu staze, desno se odvaja uska prečica kojom se može doći do polazne stanice žičare br. 6, Duboka. Levo je prečica sa Bele reke II.

ski lift 836 m 900 149 m 4.50 min

Bela reka I

Namenjena skijašima smeštenim u Brzeću za izvlačenje do vrha planine. Staza je laka. Do staze se dolazi direktno iz hotela u Brzeću i nastavlja se na staze Struga i Bela reka II.